torsdag 14. november 2013

Personlig dekorerte blomstergaver.


Det er ikke til å legge sjul på at jeg har stor interesse for dekorering! Enten det gjelder klær, blomster eller interiør, så er jeg en dedikert dekoratør.
Samtidig syns jeg det er veldig hyggelig å sette et personlig preg på gaver. Det betyr også at jeg har lagt litt sjel og innsats i det jeg tar for meg.
Ettersom jeg har giftet meg med min drømmemann i sommer, så var det på sin rett å gi noen oppmerksomheter til de som har bidratt til å gjøre dagen vår fulkommen.


Bilde: Privat
Steg nr.1 når man skal dekorere blomster, og i tillegg ha dem i vase, er å rengjøre vasen nøye. Blomster trives best i ren vase, og derfor satte jeg i gang å rengjorde de vasene som jeg hadde valgt for anledningen. Pass også på å skylle vasen godt for såpe etterpå, kombinasjonen Zalo og blomst er vel ikke av den beste.

Bilde: Privat
Steg nr.2 er å finne frem den dekorasjonen man ønsker å ta i bruk. På mange av blomsteforhandlerne er det mulighet for å få kjøpt ulikt tilbehør til blomsterdekorasjonen. Jeg har kjøpt en del på Mestergrønn (steiner, strå), der er det også ta 3, betal for 2 på tilbehør. Mye dekorasjon finnes det også på Nille (hjerte- og diamantpins).

Bilde: Privat
Personlige detaljer er alltid viktig, det gir gaven og dekorasjonen et særpreg. Det er lurt å tenke over hva mottakeren av gaven vil like. Vi har ulik stil i hjemmene våre, og det er hyggelig å få noe som passer inn. Da vil også mottakeren like gaven bedre, og den vil finne sin plass. Hvis man derimot ikke vet hva slags stil vedkommende har, må man prøve å dekorere blomsten til å være  enkel og klassisk.

Bilde: Privat
Steg nr.3 er å gjennomføre selve dekorasjonen. Bruk sansene, prøv forskjellige ting, og plutselig ser man noe som er i harmoni! Ikke vær redd for å prøve nye ting, eller ideer,. Det er som regel da det blir skikkelig stilig resultat!
For min del hadde jeg forestilt meg på forhånd hvordan jeg ønsket at produktet skulle bli. Både jeg og mottakerne var strålende fornøyde!

Bilde: Privat


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar