mandag 13. januar 2014

Blomsterlige gleder i julen

Bilde: Privat

For enhver anledning som byr seg til å lage egne blomsterdekorasjoner så gjør jeg nettopp det!
Det er kjempemorro å prøve seg frem til forskjellige utfall, og finne de rette kombinasjonene til mine kreasjoner.
Det er med stor iver at jeg denne julen satte i gang leitingen etter blomstergleder til å fylle julestemningen i heimen med!

Dette året ble det kjøpt inn en stor julestjerne i sin enkle prakt, og når jeg kjøper julestjerner vil jeg ha STORE og fyldige blomster. Det er skikkelig lekkert. Jeg ble kjempefasinert for denne blomsten mang en gang, da jeg var på ferietur til Egypt, og så store varmeglade blomster som skjulte alt av det som engang var blomsterkasser og potter.
Til mine dekorasjoner kjøpte jeg derimot en litt mindre hvit julestjerne, en rød liten ildtopp og to grønne planter som passet til (litt usikker på navnet. Noen som vet?).

Det er kjempelurt å spørre blomsterdekoratøren om de har dekorasjonsgrønne planter inne, for det er ikke alltid de står ute i butikk. Ofte brukes de til å lage dekorasjoner i de ulike butikkene.
Let også i hagen etter kvister, bær o.l for å finne små detaljer til dekorasjonen. 

Resultatet ble altså en nøytral juledekorasjon i hvitt og grønt, og en litt mer fargerik versjon med rødlige fargespill. 




Bilder: Privat




 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar