torsdag 5. desember 2013

Velkommen kjære middagsgjester!

For et par helger siden inviterte jeg min far og samboeren, sammen med mine kjære svigerforeldre hjem til oss. Vi inviterte til lørdagsmiddag, og da er det jo selvsagt at man også må dekke bord. Dekoratøren i hjemmet (meg) var tidlig på saken, og satte i gang med innkjøp til kveldens høydepunkt.

Det er ikke alltid så lett å dekke til bord i overgangen fra høst til vinter, men jeg valgte å følge min inspirasjon fra egen stue, og fortsette med lilla nyanser. Jeg valgte derimot litt mørkere lilla på lysene, så det fikk en mer høstlig "look". Jeg valgte også å plukke granbar fra treet i hagen, og kjøpe inn en stor bukett med voksblomster. Voksblomstene er hvite, med en nyanse lillarosa i seg, så disse passet kjempefint! De er dessuten utrolig kjekke til å lage små buketter med, ettersom det er kvister med "buster" som man kan klippe med tang.

Jeg er veldig fornøyd med tildekningen selv, og den ble tatt godt i mot av både gjester og mannen i huset.
Så da var det bare å nyte resten av kvelden med hyggelige gjester og god mat!

Bilde: Privat

Bilde: Privat

Bilde: Privat
Lys og lysholdere: Nille, Servietter: Nille, Kongler: Nille, Granbar: Egen hage, Voksblomster: Floriss Lietorvet , Dekketøy: Tilbords


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar