onsdag 15. januar 2014

Farvel pastel!

Gangen er det første inntrykket man får når man kommer inn i et hjem, og dette rommet skal presentere en forsmak til resten av huset. Derfor er det tommel opp å kunne tilby en presentabel og innbydende atmosfære der man åpner dørene til sin bolig.
Jeg personlig mener at gangen forteller mye om menneskene som bor i huset og gir et raskt innblikk i deres hverdag.
Er de trendy og sprudlene med fargesprakende klang eller er de harmoniske og avslappede i sin fremtreden?

Det er selvsagt forståelig at det er perioder der gangen er bomba med klær og utsyr, under oppussing eller rett og slett ikke den første oppussingsprioriteringen man har.
Men på lengre sikt er dens fremtoning noe å tenke over.
Det er også slik at noen ganger er små, noen smale og noen enorme. Ting som ikke alltid er lett å gjøre noe med eller til å komme unna. Derfor er det viktig med løsninger som fungerer for deg og din families bruk, og som tar i bruk rommet på beste måte.
Bilde: Privat

For å komme til saken, vår gang har lidd av en kraftig malingsbommert! Da min kjære mann kjøpte det som nå er vårt hjem, var det ikke akkurat verdens sprekeste og mest nyoppussede sted. Deror tok han i et tak og fant frem malerkosten. Det ble derimot en ekstra stor overraskelse da han åpnet spannet med maling! Nedi blikkboksen var det nemlig en prangende mørk lillafarge som ikke skulle sett dagens lys.

Som den problemløseren han er, så valgte han derfor å bite i det sure eplet og blande ut lillafargen med litt hvitmaling. Da ble det i allefall pastel lilla i all sin prakt.

Første gang jeg kom på besøk til mannen, så var kommentaren før han åpnet døren: "ikke bli sjokkert nå, men jeg har lilla gang". Mine tanker om den saken kan dere vel komme frem til på egenhånd, men det skal litt til for å vippe meg av pinnen, så jeg gikk inn med fullt mot.

Gangen har siden stått i sin prangende pasteldrakt nå i vel 3 og et halvt år. Etter utallige unnskyldninger til besøkende, mye snakk om fargen og løst prat om å endre på fargen, tror jeg nå at tiden er inne. Pastellilla er ut og en annen farge er velkommen inn i varmen!

Nedenfor ser du et fargekart over delikate farger til panelveggen i gangen. Jeg ønsker meg en matt miltærgrønn som går litt over i grå eller beige. Syns dette er en rolig og hyggelig farge.
Jeg vil derimot ikke ha noen mørk farge, den må være litt lysere grønn, men ikke pastel.
Derfor sier jeg det en gang for alle: Farvel pastel!

Bilde: Room Lust, Flickr


1 kommentar:

  1. Heiiiijjj Emmy :) håpe du har det bra der nede i sør! Her e det bikkjekaldt men vakkert me pæls på trærne! Æ har akkorat fådd mæ ny jobb, ska byne om etpar uke på ei systua inne i byen yay! :D Ser på fargan dine å tenke...tru om det e nå naturli lys inn i den gangen dåkkers?

    SvarSlett