mandag 25. mars 2013

De skjulte skatter i skrotet

Jeg har alltid hatt en stor interesse for "gammeldagse" gjenstander, og har derfor alltid vært aktiv på både loppemarkeder, bruktbutikker og skrothandlere.
Denne gangen tok jeg meg en tur til "Skrot Tor" i Skien, for å dra på skattejakt.
Min favorittsyssel på en vanlig lørdag!
Jakten ble langvarig og ikke minst krevende for ethvert menneskelig øye. men var absolutt verdt det!
 Dette porselensfatet fant jeg ved siden av en hylle på gulvet, og det er helt strøkent!
Det glir rett inn i min nostalgiske interiørstil, og har fått fast plass på tallerkenhylla.


Koppen fant jeg egentlig ved en ren tilfeldighet, da den stod der så slitt og fin, enda med et glimt av gammelmodig sjarm. Koppen står nå til utstilling i vitrineskapet,der den kan leve trygt og godt på sine eldre dager.


Denne lille saken fant jeg på vei til kassa, da jeg småtitta litt på noen skrotebord. Jeg har lenge lett etter noe til å oppbevare ringer og klokke i på kjøkkenet (jeg tar alltid av meg smykker ved matlaging), og denne var jo så koselig at den fikk være med hjem til meg.

 Den lille vaniljekrukka fant også sin plass på hylla, og passet fint inn sammen med resten av interiøret på kjøkkenet. Har alltid likt krydderkrukker, og syns det er sjarmerende med flere forskjellige av dem. Denne er den første i samlinga, men jeg håper på å finne flere i fremtiden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar