torsdag 5. september 2013

Sunne middagsopplevelser, med himmelske smaker!

Foto: Privat
Jeg fortsetter på utforskningen av matverdenen, og gleder meg over nye smaker og sammensetninger.

For en tid tilbake ble jeg anbefalt av en kollega å prøve noe som heter "Quinoa". Dette er frø, som kan brukes i stedet for ris og poteter. Frøene er også veldig næringsrike, og har en veldig nøytral smak.

Første gangen jeg tok "quinoa" frøene i bruk, var det uten å tilsette noe krydder eller andre smakstilsetninger. Dette ble ganske tamt, så jeg valgte å prøve en litt mer smaksrik variant ved neste forsøk.

1. Jeg kokte "quinoa" og røde bønner i hver sin kjele, og silte så av vannet.
2. Jeg tok litt olje i en jerngryte og tilsatte bønner og frøene. Deretter tilsatte jeg aromasopp, vårløk, hvitløk, usaltede cashew nøtter og krydder.

3. Kyllingfileten som dere ser på bildet, snittet jeg på midten, og fylte den med en skive spekeskinke.
Deretter stekte jeg dem litt på begge sider, før jeg satt dem inn i stekeovnen.  

4. Sausen er en Grete Roede saus, som finnes på nevntes hjemmesider. Den heter " Urtesaus". Den inneholder blant annnet ferske urter, skummet melk, hvitløk og krydder. Jeg valgte også å tilsette litt sitronsaft, for å sette prikken over i`en.

Håper dette inspirerer til å smake på noe nytt, og til å sette kreativiten for matlaging i gang!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar